نحوه کد دهی ریموت زومر SOMMER + ویدئو فارسی

کپی کردن ریموت زومر

در این مطلب سعی داریم نحوه کددهی ریموت زومر را آموزش دهیم و به خام کردن ریموت و پاک کردن رسیور زومر هم می پردازیم.

شرکت زومر SOMMER

شرکت زومر یکی از بهترین تولید کننده های جک های پارکینگی، رسیورهای درهای کرکره ای و رسیورهای درهای ریلی با بهترین کیفیت در اروپا می باشد.  محصولات این شرکت به دلیل کیفیت بالا استفاده زیادی در ایران دارند. 

شرکت زومر sommer

نحوه کد دهی ریموت زومر SOMMER مدل 4020

ریموت زومر مدل 4020 دارای 4 دکمه (کانال) است. فرکانس این ریموت 868.8 مگاهرتز می باشد و باید حتما از طریق رسیور زومر کددهی شود. باتری این ریموت از نوع باتری ساعت مدل CR2032 می باشد و دارای ابعاد 9*5*2 میلیمتر است.

ریموت زومر مدل 4020

برای کددهی این ریموت باید به روش زیر عمل کرد:

قدم اول برای کد دادن به ریموت زومر مدل 4020

در ابتدا باید دکمه کد دهی (LEARN) برروی رسیور زومر SOMMER را پیدا کرد. رسیورها معمولا در داخل جعبه نزدیک درب پارکینگ قرار دارند. باید دکمه‌های برروی ریموت را جداگانه کد دهی کرد.

در شکل های زیر، محل رسیور رادیویی مدل های مختلف جک زومر آورده شده است.

رسیورهای زومر

کد دهی دکمه اول ریموت

دکمه کد دهی را یک بار فشار دهید تا LED برروی رسیور روشن شود. سپس دکمه اول روی ریموت زومر را فشار دهید تا LED خاموش شود. دکمه اول به درستی کد دهی شد.

کد دهی دکمه دوم ریموت

برای کد دادن دکمه دوم ریموت زومر باید دکمه کد دهی رسیور را 2 بار فشار دهید تا LED نزدیک دکمه روشن شود. در این مرحله باید دکمه دوم ریموت پارکینگ خود را فشار دهید تا LED خاموش شود. دکمه دوم هم به طور کامل کد دهی شد.

کد دهی دکمه سوم ریموت

در صورتی که بخواهیم دکمه سوم ریموت را کددهی کنیم باید دکمه روی رسیور زومر را این دفعه 3 بار فشار دهیم تا LED روشن شود. برای کد دادن به دکمه سوم باید آن را فشار دهید تا LED خاموش شود. دکمه سوم هم به درستی کپی شد.

کد دهی دکمه چهارم ریموت

و در آخر دکمه چهارم ریموت را کد دهی می‌کنیم. برای این کار دکمه کد دهی برروی رسیور را چهار بار فشار دهید تا LED روشن شود و سپس دکمه چهارم برروی ریموت را فشار دهید تا همان LED خاموش شود. ریموت ما به طور کامل برروی رسیور کپی شد.

نحوه کد دهی ریموت زومر SOMMER مدل 4026

ریموت رومر مدل 4026 دارای 2 دکمه (کانال) می باشد و فرکانس کاری این ریموت 868.35 مگاهرتز است. برای کپی کردن این ریموت حتما باید از طریق رسیور درب پارکینگ عمل کنیم.نوع باتری این ریموت CR2032 می باشد.

ریموت زومر مدل 4026

برای کپی کردن ریموت زومر SOMMER مدل 4026 باید کارهای زیر را انجام دهید:

قدم اول برای کپی کردن ریموت زومر مدل 4026

برای کپی کردن ریموت زومر SOMMER مدل 4026 باید کارهای زیر را انجام دهید:

کپی کردن دکمه اول

دکمه ی کپی کردن (لرن – LEARN) را یکبار فشار دهید تا چراغ (LED) رسیور روشن شود سپس دکمه اول ریموت را فشار دهید تا چراغ خاموش شود.

کددهی دکمه دوم

برای کددهی دکمه دوم باید دکمه کپی کردن (لرن – LEARN) روی رسیور را دوبار فشار دهید تا چراغ (LED) رسیور روشن می شود و سپس دکمه دوم ریموت را فشار دهید تا دکمه دوم کددهی شود.

نحوه کد دهی ریموت زومر SOMMER مدل 4050

ریموت زومر 4050 دارای 2 دکمه (کانال) می باشد. فرکانس کاری این ریموت 40.685 مگاهرتز است و می توان از روی یک ریموت مورد استفاده این ریموت را کددهی کرد. نوع باتری این ریموت 12 ولت مدل 23A است. 

ریموت زومر مدل 4050

برای کپی کردن ریموت زومر SOMMER مدل 4050 باید کارهای زیر را انجام دهید:

برای کددهی ریموت زومر sommer مدل 4050 باید ریموت را دکمه به دکمه کپی کرد. در ابتدا باید کنار هر دو ریموت را باز کنید و به هم متصل نمایید، باید هر دو چراغ ریموت ها خاموش شوند در صورتی که خاموش نبودند باید صبر کنید تا خاموش شوند.

سپس اولین دکمه روی ریموت کنترل را فشار دهید و نگه دارید تا چراغ ریموت کنترل در حال استفاده خاموش شود. با انجام این کار اولین دکمه ریموت را کددهی کردید.

به همان ترتیب دومین دکمه روی ریموت در حال استفاده را نگه دارید تا چراغ خاموش شود به این ترتیب دکمه دوم ریموت هم کددهی شد.

نحوه خام کردن ریموت زومر

در صورتی که مایل به خام کردن ریموت زومر هستید یا در صورتی که یکی از ریموت های شما گم شده است حتما باید از روی رسیور اصلی زومر خام کردن ریموت یا ریموت ها را انجام دهید. در زیر نحوه خام کردن ریموت زومر از رسیورهای زومر آموزش داده می شود.

خام کردن رسیور ریلی زومر مدل Starter

رسیور زومر مدل starter

در زیر شکل رسیور زومر مدل Starter نمایش داده شده است.

رسیور مدل starter

خام کردن رسیور ریلی زومر مدل Starter

در صورتی که مایل به پاک کردن یک ریموت از رسیور باشید باید تمام دکمه های آن ریموت را برای بالا بردن امنیت پاک کنید.

برای پاک کردن ریموت باید دکمه روی رسیور (دکمه 1 در شکل بالا) را به مدت 5 ثانیه نگه دارید تا چراغ 3.1 یا 3.2 چشمک بزند سپس دکمه را رها کنید، در این حالت رسیور در مد پاک کردن ریموت است. سپس دکمه مد نظر ریموت را نگه دارید تا چراغ خاموش شود. در صورت خاموش شدن چراغ دکمه مورد نظر پاک شده است.

این کار را برای پاک کردن دکمه های دیگر ریموت انجام دهید.

پاک کردن (ریست کردن) رسیور زومر مدل Starter

در صورتی که حتی یکی از ریموت های در شما گم شده باشد باید به طور کامل رسیور را پاک کنید. برای این کار باید از روش زیر استفاده کنید:

دکمه روی رسیور (دکمه 1 در شکل بالا) را نگه دارید. بعد از 5 ثانیه یکی از چراغ های 3.1 یا 3.2 چشمک می زند، بعد از 10 ثانیه همان چراغ ثابت روشن می ماند و بعد از 25 ثانیه 2 چراغ ثابت روشن می شوند. بعد از مدت 25 ثانیه دکمه را رها کنید. با این کار کل حافظه ریموت های رسیور پاک می شود و شما نی توانید تک تک ریموت ها را مجدد کددهی کنید.

خام کردن رسیور درب جکی زومر مدل های Twist 200 EL ، Twist 200 ، Twist 350 ، Twist XL

جک زومر مدل های twist

در زیر شکل رسیور زومر مدل های  Twist 200 EL ، Twist 200 ، Twist 350 ، Twist XL نمایش داده شده است.

رسیور مدل twist

پاک کردن ریموت ها به صورت جداگانه

برای پاک کردن ریموت موجود باید به روش زیر عمل کنید:

دکمه لرن (learn) (دکمه 1 روی شکل بالا) را 5 ثانیه نگه دارید تا یکی از چراغ ها چشمک بزند سپس دکمه را رها کنید. در این حالت رسیور در مود پاک کردن می رود. دکمه ای که می خواهید پاک کنید را فشار دهید تا چراغ خاموش شود. دکمه ی مورد نظر پاک شد.

این پروسه را برای مابقی دکمه ها انجام دهید تا ریموت به طور کامل پاک شود.

پاک کردن (ریست کردن) رسیور زومر مدل های Twist 200 EL ، Twist 200 ، Twist 350 ، Twist XL

اگر حتی یکی از ریموت ها گم شود باید به دلایل امنیتی تمام ریموت های رسیور را پاک کنید. بعد از پاک کردن رسیور می توانید دوباره مجدد تک تک ریموت ها را کددهی کنید.

برای ریست کردن رسیور ابتدا باید دکمه لرن (Learn) (دکمه 1 شکل بالا) را نگه دارید. بعد از 5 ثانیه چراغ چشمک می زند و بعد از 10 ثانیه نگه داشتن دکمه چراغ ثابت می ماند و در نهایت بعد از 25 ثانیه نگه داشتن دکمه ریموت تمام چراغ ها روشن می شود. بعد از روشن شدن تمام چراغ ها دکمه را رها کنید. در این حالت تمام ریموت ها پاک شده است.

متخصص هوم که دست به سینه ایستاده

نصاب جک و قفل برقی هستید؟

پیشنهادی برای افزایش درآمد شما داریم

مطالب مرتبط

۶ Responses

  1. باسلام و عرض ادب
    درب اتوماتیک پارکینگ من از نوع زومر ۴۰۲۰ است.
    اخیرا بر روی خودروی خودم آیینه الکتروکرومیک هوم لینک دار نصب کردم که با فرکانس ۳۱۵ کار میکنه.
    چگونه میتونم هوم لینک آیینه رو با ریموت درب پارکینگ لینک کنم.
    سپس از راهنمائیتون

    1. با سلام خدمت شما
      ریموت و رسیور زومر از نوع هاپینگ کد هستند و فقط ریموت های زومر برروی رسیور های زومر کپی می شوند. برای اتصال سیستم خودروی خود به رسیور پارکینگ شما می تونید از یک رسیور جداگانه استفاده کنید. باید رسیور جداگانه را به رسیور زومر متصل کنید و سپس ریموت رسیور جدید را با سیستم خودرو هماهنگ کنید.

  2. سلام، ممنون از آموزش خیلی کامل و مفیدتون..
    آیا میشه از ریموتاش برای دست‌گاهای دیگه استفاده کرد؟

    1. سلام و وقت بخیر
      ریموت های زومر فقط روی رسیورها و جک های زومر می تونند استفاده بشوند. اگر شما جک پارکینگی با برند زومر sommer داشته باشید می توانید از این ریموت ها برای هر ۲ جک استفاده کنید.

    1. سلام و وقت بخیر. تمامی جک های پارکینگ از جمله جک زومر Sommer قابلیت اتصال رسیورهای صنعتی جانبی را دارند. شما میتوانید از این لینک https://www.smarthoom.com/3-relays-add-door-guide محل نصب رسیور جانبی را برای برند و مدل جک خود ببینید.
      شما میتوانید هم از رسیورهای موجود ۴۳۳ استفاده کنید و یا میتوانید از دستگاه دربازکن هوشمند هوم استفاده کنید که دیگه نیازی به ریموت نداشته باشید. با این کار شما میتوانید با یک بار هزینه، به تمام افراد ساختمان دسترسی دهید و کنترل تردد روی پارکینگ خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک!

شماره خود را ارسال کنید تا مشاوران هوم در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.
ارسال شماره تلفن
close-link

مشاوران هوم آماده‌ی پاسخگویی هستند.

کافی است شماره تماس خود را ارسال کنید تا مشاوران هوم در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.
ارسال
close-link