چیزهایی که باید در مورد جک پارکینگ بدانید

جک پارکینگ سالیانه به طور میانگین ۱۵۰۰ بار باز و بسته می‌شود. موتور این جک‌ها باید با سرعت ۱۷۷میلی متر بر ثانیه درب‌ها را باز و بسته نمایند که این عدد بسیار زیاد است. پس باید در انتخاب جک پارکینگ دقت کرد. وقتی جک پارکینگ خراب می‌شود به دلیل اهمیت بسیار بالای آن باید به سرعت تعمییر شود.این مقاله به نکات مهمی برای خرید جک پارکینگ خواهد پرداخت.

چیزهایی که باید در مورد جک پارکینگ بدانید

انواع مختلف جک پارکینگ

تمام انواع جک پارکینگی از یک نظر با هم شباهت دارند.تمام آنها دارای موتوری هستند که یک جک را حرکت می‌دهند.بعضی دیگر دارای یک تسمه یا زنجیر هستند که باعث می‌شود درب بالا و پایین رود.

در زیر انواع مختلف جک پارکینگ را معرفی می‌کنیم:

زنجیری

در این حالت یک زنجیر متصل به درب باعث بالا رفتن آن می‌شود.در بین انواع مختلف جک پارکینگ این مدل ارزان ترین و پرفروشترین در بین مردم است.این مدل به دلیل وجود زنجیر و حرکت آن صدای زیادی تولید می‌کند و برای افرادی که از سر و صدا بیزارند مناسب نیست.به طور کلی ویژگی های زیر را دارد:

  • ارزان
  • پر سر و صدا

جک پارکینگ زنجیری

تسمه‌ای

در این مدل یک تسمه‌ی پلاستیکی کمک می‌کند تا درب بالا و پایین شود.چون به جای آهن از پلاستیک استفاده شده است، حرکت تسمه نرم‌تر و کم صداتر شده است و لرزش کمتری نسبت به زنجیری ایجاد می‌کند.این مدل نیاز به تعمیر و نگه داری کمتری نسبت به زنجیری دارد. به طور کلی مب‌توان ویژگی های زیر را به این مدل نسبت داد:

  • آرام
  • نیاز به تعمیر و نگه داری کم

جک پارکینگ تسمه ای

پیچی

در این مدل یک میله آهنی و جود دارد که درب را به آهستگی باز و بسته می‌کند.این مدل همانند تسمه‌ای کم صدا و نیاز به تعمیر و نگه داری کمی دارد.

مستقیم

در این حالت بر خلاف مدل‌های دیگر که نیاز به تسمه یا زنجیر بود، موتور به صورت مستقیم درب را باز و بسته می‌کنند.این حالت به جک پارکینگ معروف است و در ایران در اکثر درب‌ها از این مدل استفاده می‌شود.این مدل‌ها به دلیل داشتن قطعات کمتر و عملیات مستقیم بسار آرام و بدون نیاز به تعمیر هستند.

جک پارکینگ مستقیم

 اهمیت اسب بخار در جک پارکینگ

اسب بخار (horsepower) نیرویی است که باعث جابه‌جایی درب پارکینگ می‌شود.سایز و وزن درب از المان‌های مشخص کننده اسب بخار مورد نیاز است.معمولا برای درب‌های کوچک 3/1 و برای بزرگ ترها 2/1 اسب بخار استفاده می‌شود.

موتورهای جک پارکینگ 2 مدل می‌باشند.1) موتورهای جریان مستقیم (DC) 2) موتورهای جریان متناوب (AC)

موتورهای DC بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند به دلیل اینکه برق شهری AC می‌باشد و به راحتی جریان AC را می‌توان به DC تبدیل کرد.موتورهای DC کوچکتر و آرام تر هستند.

وسایل اضافی جک پارکینگ

در هنگام نصب جک پارکینگ متوجه می‌شوید که دارای مجموعه‌ای از وسایل اضافی است که بعضی از آنها ضروری و بعضی دیگر برای راحتی یا امنیت بیشتر است که در زیر توضیح داده شده است:

ریموت

یکی از المان‌های اساسی جک پارکینگ این است که شما می‌توانید با فشردن یک دکمه درب پارکینگ خود را باز کنید.با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیاز به فشردن دکمه هم نیست. یعنی با نزدیک شدن به درب پارکینگ، به صورت اتوماتیک باز می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر ایــنــجـــا کنید.

ریموت پارکینگ

باز کردن دستی

گاهی اوقات پیش می‌آید که بخواهیم درب پارکینگ را به صورت دستی باز نماییم.در این حالت باید جک پارکینگ این قابلیت را داشته باشد.

چراغ امنیتی

با ورود و خروج خودرو این چراغ‌ها روشن می‌شود و می‌توان به راحتی خودرو را پارک کرد و بعد از مدتی این چراغ ها خود به خود خاموش می‌شوند.

سیستم اتوماسیون خانگی

سیستم اتوماسیون خانگی یک مفهوم کلی و در حال رشد است.همانطور که شما می‌توانید چراغ ها را از طریق گوشی خاموش و روشن کنید اسن قابلیت را هم دارید که بتوانید درب پارکینگ خود را از طریق گوشی هوشمند خود باز و بسته نمایید. فرض کنید کودک شما در حال بازی در پارکینگ است شما می‌توانید به راحتی از داخل منزل به وسیله‌ی گوشی خود امکان ورود و خروج به او بدهید. یا فرض کنید در منزل نیستید و می‌خواهید به فردی اجازه دسترسی به پارکینگ را بدهید، به راحتی از طریق گوشی می‌توانید ریموت پارکینگ خود را به اشتراک بگذارید. برای اطلاعات بیشتر ایـــنـــجــــا کلیک کنید.

متخصص هوم که دست به سینه ایستاده

نصاب جک و قفل برقی هستید؟

پیشنهادی برای افزایش درآمد شما داریم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک!

شماره خود را ارسال کنید تا مشاوران هوم در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.
ارسال شماره تلفن
close-link

مشاوران هوم آماده‌ی پاسخگویی هستند.

کافی است شماره تماس خود را ارسال کنید تا مشاوران هوم در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.
ارسال
close-link