بعد از دزدیده شدن ریموت پارکینگ چه کارهایی باید انجام دهید؟

یکی از خطراتی که همیشه احتمال رخ دادن آن وجود دارد، دزدیده شده کیف دستی و در نتیجه دزدیده شدن ریموت پارکینگ است؛ کیفی که می‌تواند تمام کلیدهای ما را در خود جای دهد. یکی از شایع‌ترین اتفقاتی که رخ می‌دهد،‌دزدیده شدن کیف و بالاتر رفتن احتمال ورود به منزل از طریق ریموت پارکینگ است. امروزه دزدیدن ریموت پارکینگ و وارد شدن به منزل از طریق پارکینگ در صدر جدول دزدی‌ها قرار دارد و برای دزدها فرصت دزدیدن ریموت پارکینگ بسیار پیش می‌آید.

ریموت پارکینگ

اکثر اوقات صاحبان خانه ریموت پارکینگ خود را بروی جاکلیدی و یا کنار درب ورود قرار می‌دهند که این مکان‌های مناسبی برای دزدهاست تا ریموت پارکینگ را بدزدند. بعضی از افراد ریموت پارکینگ خود را در داشبورد یا کنسول بین دو صندلی قرار می‌دهند تمام چیزی که یک دزد باید انجام دهد این است که ریموت را بدزدد و ماشین را برای پیدا کردن پارکینگ شما دنبال کند.بعد از آن با صحنه‌ای پر از اجناس گران قیمت مواجه می‌شود و چون ریموت پارکینگ  را به همراه دارد کسی به دزد شک نخواهد کرد.

حال اگر ریموت پارکینگ به سرقت رفت چه کاری می‌شود انجام دارد؟

راههایی که بعد از دزدیده شدن ریموت پارکینگ باید انجام داد

اگر اتفاق ناگوار دزدیده شدن ریموت پارکینگ رخ دهد کارهایی را باید با اولویت بالا انجام دهید که مهمترین آن، جلوگیری از ورود با استفاده از ریموت پارکینگ است. بنابراین باید ریموت خود را در سریع‌ترین زمان غیرفعال کنید.

دربازکن‌های پارکینگ به اینگونه عمل می‌کنند که ریموت شما در ابتدا سیگنالی برای گیرنده می‌فرستد و گیرنده که به درب پارکینگ متصل است این سیگنال را دریافت می‌کند.این پروسه برای تمام مدل‌های جک پارکینگ،  مشابه است ولی فقط تفاوت در نحوه کددهی و فرکانس ریموت پارکینگ است.

روش‌های غیرفعال کردن ریموت پارکینگ

  • بسته به برند جک پارکینگ شما در جعبه فرمان این جک‌ها معمولا چند کلید به رنگ‌های سبز، قرمز، نارنجی، رزد یا بنفش وجود دارد که یکی از آنها دکمه‌ی learn نام دارد.
  • با نگه داشتن این دکمه به مدت چند ثانیه تمامی ریموت‌ها غیر فعال می‌شوند.این روش برای زمانی است یکی از ریموت‌های شما گم یا دزدیده شده است.( قبل نگه داشتن دکمه‌ برروی جعبه فرمان حتما راهنمای جک پارکینگ خود را مطالعه فرمایید.)
  • قدم بعدی کددهی ریموت‌های موجود است. این کار باید حتما براساس راهنمای برند جک پارکینگ شما انجام شود.معمولا برای جک های خارجی شما می‌توانید از وبسایت آنها استفاده کنید. درصورت ایرانی بودن محصول باید با نصاب یا پشتیبان آن تماس بگیرید.
  • اگر برق جک پارکینگ را قطع کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ ریموت‌ها پاک نمی‌شوند چون حالتی در این جعبه فرمان ها تعبیه شده است که درصورت قطع برق ریموت‌ها در آن تعریف شده باقی بمانند.

اگر شما نخواهید ریموت‌های خود را غیر فعال کنید می‌توانید ازروش زیر استفاده کنید:

اگر جک پارکینگ شما دارای کنترل پنل باشد می‌توانید با فشردن کلید قفل (lock) تمام سیگنال‌های ورودی ریموت‌ها را غیر فعال کنید و به راحتی می‌توانید از دکمه‌های باز و بسته درون کنترل پنل استفاده کنید.

هوشمندانه عمل کنید

  • همیشه درب خودرو خود را قفل کنید حتی اگر خودرو خود را درون پارکینگ قرار می‌دهید.تعداد سرقت ریموت پارکینگ بسیار زیاد است.
  • هیچ وقت ریموت پارکینگ را در جلوی دید در اتومبیل قرار ندهید و اگر در خیابان پارک کرده‌اید حتما ریموت را به همراه خود ببرید.
  • اگر ریموت شما کوچک است می‌توانید در دسته کلید خود قرار دهید.
  • از تکنولوژی جدید خانه هوشمند هوم استفاده کنید.عکس تبدیل موبایل به ریموت پارکینگ
متخصص هوم که دست به سینه ایستاده

نصاب جک و قفل برقی هستید؟

پیشنهادی برای افزایش درآمد شما داریم

مطالب مرتبط

۸ Responses

  1. با سلام خدمت شما
    ریسیور پارکینگ ما مارک foresse هستش روی دستگاه یه +و- داره و یه p و s برای کد دادن به ریموتها باید کدوم دکمرو ۳ ثانیه بگیرم؟
    دو اینکه اگه یه ریموت اضافه کردم امکانش هست بقیه رسموتها بپرن؟

    1. با سلام خدمت شما
      برروی رسیور شما باید حتما یک دکمه به نام CODE وجود داشته باشد. برای کددهی ریموت مارک foresse باید دکمه CODE را به مدت ۲ ثانیه نگه دارید که LED DL6 روشن شود و دوباره دکمه CODE را بزنید تا LED DL6 چشمک بزند سپس دکمه دوم ریموت خود را ۲ بار فشار دهید تا LED DL6 خاموش شود. به این صورت شما ریموت خود را کددهی کردید.
      هرکدام از رسیورها قابلیت کددهی تعداد محدودی ریموت دارند که برای جک foresse حداکثر ۲۵ عدد است. باید توجه کنید که هیچگاه دکمه CODE را بیش از ۲ ثانیه نگه ندارید. در این صورت ممکن است تمامی ریموت ها پاک شود.

  2. سلام. ایا این دستگاه به وای فای خانه وصل می شود و کانکت می ماند؟ اگر وصل شود امکان کنترل درب با اپلیکشین و تحت اینترنت وجود دارد؟

  3. با خرید یک دستگاه میتوانم هم به درب ورودی منزل (قفل برقی) و هم درب پارکینگ (کرکره ای دو کلیده بتا) کانکت بشوم؟

    1. با سلام خدمت شما
      دستگاه دربازکن هوشمند پارکینگ (هوپارک) قابلیت ذخیره ۴ دکمه ریموت و یا اتصال یک رله را دارد. این ۲ حالت همزمان باهم در این ورژن محصول کارایی ندارد.

  4. با خرید یک دستگاه میتوانم هم به درب ورودی منزل (قفل برقی) و هم درب پارکینگ (کرکره ای دو کلیده بتا) کانکت بشوم؟
    ایا دستگاه به مودم خونه وصل میشه و کانتکت میمونه یا نه ما باید وصل بشیم به دستگاه؟
    اگر به مودم وصل میشه با اینترنت میشه درب رو از هرجای دنیا کنترل کرد یا نه باید تو محید شبکه داخلی خونه قرار داشته باشیم؟

    1. با سلام خدمت شما
      دستگاه دربازکن هوشمند پارکینگ از طریق بلوتوث درب را باز و بسته می کند و هیچ نیازی به اینترنت و یا سیم کارت ندارد. ولی شما می توانید از راه دور به افراد مختلف دسترسی دهید که این مورد نیاز به اینترنت دارد.

  5. چه فایده ای در بلتوثه ؟ کسی که میخواد درب پارکینگ رو باز یا بسته کنه بخصوص برای ورو از داخل کوچه ، معمولا به علت شلوفی و ترافیک داخل کوچه و خیابان عجله داره تا زودتر وارد بشه . اینکه تازه بخواد بره تو سیتینگ گوشی و بلوتئث رو کانکت کنه بعد تازه بره تو اپلیکیشن خیلی وقت گیره و همون استفاده از ریموت راحت تره چرا که دم دسته ادمه … این دستگاه اگر به شبکه خونه وصل میشد و با اینترنت قابل کنترل بود وقعا کاربری بود و جذاب. امیدوارم این تفاق صورت بگیره چون اینجوری کاربری و کار راه انداز و سریع میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبریک!

شماره خود را ارسال کنید تا مشاوران هوم در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.
ارسال شماره تلفن
close-link

مشاوران هوم آماده‌ی پاسخگویی هستند.

کافی است شماره تماس خود را ارسال کنید تا مشاوران هوم در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.
ارسال
close-link